Кафедра тактики та загальновійськових дисциплін
Начальник кафедри
полковник
ГУЗЧЕНКО
СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ
Завдання кафедри тактики та загальновійськових дисциплін
Забезпечення загальновійськової підготовки курсантів усіх спеціальностей і спеціалізацій для Повітряних Сил Збройних Сил України відповідно до вимог освітньо-кваліфікаційних характеристик з навчальних дисциплін:
Загальна тактика
Мета вивчення навчальної дисципліни: підготовка військовослужбовця, який здатний застосовувати під час планування бойових дій теоретичні положення загальновійськового бою, основи управління підрозділів та вимог керівних документів з оформлення бойових графічних документів, практично виконувати переміщення на полі бою, у складі бойових груп та здійснювати управління бойовими групами в основних видах бою, застосовувати механізоване відділення, механізований взвод в сучасних умовах загальновійськового бою з урахуванням досвіду застосування підрозділів в російсько-українській війні, готувати відділення, взвод до бойового застосування в загальновійськовому бою (тактичних діях), організовувати всебічне забезпечення бою, управляти діями, вогнем відділення, взводу під час ведення бою (тактичних дій).
Історія війн та воєнного мистецтва
Мета вивчення навчальної дисципліни: підготовка військовослужбовців, які мають достатній рівень розуміння форм і способів застосування військ у визначних битвах, війнах та збройних конфліктах; роль людини і техніки у розвитку способів збройної боротьби.
Бойова система виживання воїнів ( у т.ч. тактична медицина)
Мета вивчення навчальної дисципліни: формування компетенцій, які визначені освітньо-професійною програмою (вибірковою частиною) підготовки військових фахівців “Бакалавр”, а саме оволодіння курсантами основами теоретичних знань та набуття основних практичних навичок щодо підготовки військовослужбовця, який здатний надавати домедичну допомогу при пораненнях та травмах під час виконання службових (бойових) функцій і завдань; застосовувати прийоми та способи забезпечення життєдіяльності в автономних умовах, протидії впливу природних факторів на людину, переміщення у пішому порядку на великі відстані
Військова топографія
Вивчення навчальної дисципліни відіграє важливу роль у військово-професійному становленні майбутніх офіцерів, випускників університету, на самостійне виконання службових та бойових завдань на офіцерських посадах.
Військова топографія має тісний зв’язок з усіма навчальними дисциплінами, які викладаються на кафедрі. Багато питань військової топографії, зокрема орієнтування на місцевості, виконання польових вимірів під час розвідки противника на місцевості, підготовки даних для стрільби, цілевказання, робота на цифрових картах, зокрема ІКС ДЕЛЬТА, КРОПИВА, тощо, становлять складову частину цієї дисципліни.
Інженерна підготовка
Мета вивчення навчальної дисципліни: підготовка військовослужбовця, який здатний організовувати та здійснювати заходи інженерної підтримки в підрозділі в різних умовах обстановки в ході виконання завдань за призначенням, формування у курсанта знань, вмінь та навичок виконувати заходи із інженерної підтримки бойових дій підрозділів та частин Повітряних Сил Збройних Сил України.
Розвідувальна підготовка
Мета вивчення навчальної дисципліни: набуття теоретичних знань та практичних навичок щодо ведення розвідки, виявлення і оцінювання противника, організація, озброєння, тактика дій, мотострілецьких (танкових) підрозділів сухопутних військ збройних сил російської федерації (ланка – відділення, взвод, рота), та основних засобів ураження, які застосовує противник у війні проти України.
Радіаційний, хімічний, біологічний захист підрозділів (у тому числі екологія)
Мета вивчення навчальної дисципліни: підготовка військовослужбовця, який здатний здійснювати заходи радіаційного, хімічного, біологічного (РХБ) захисту, спрямованих на захист підрозділів від застосування зброї масового ураження і наслідків руйнування об’єктів підвищеної небезпеки у різних умовах обстановки, формування у них психологічної стійкості при діях у складних умовах сучасного бою.
Основи військового управління (у тому числі за Процедурами управління підрозділом/ Troop Leading Procedures)”
Мета вивчення навчальної дисципліни: “Основи військового управління (у тому числі за Процедурами управління підрозділом/ Troop Leading Procedures)” полягає у підготовці військовослужбовця, який здатний здійснювати фахове управління підрозділом, своєчасно приймати обґрунтоване управлінське рішення в ході організації бою, у тому числі за стандартами НАТО.
Управління повсякденною діяльністю підрозділів
Мета вивчення навчальної дисципліни: формування у курсантів здатності організовувати та забезпечувати виконання заходів повсякденної діяльності; підтримувати бойову та мобілізаційну готовність підпорядкованих підрозділів; організовувати та керувати бойовою підготовкою підрозділів; вести військово-адміністративну діяльність; об’єктивно оцінювати стан служби військ та ротного господарства в підрозділі.
Статути Збройних Сил України та їх практичне застосування (у тому числі стройова підготовка)
Мета вивчення навчальної дисципліни: формування у курсантів здатності додержуватися Конституції України та законів України, Військової присяги; віддано служити Українському народові, сумлінно і чесно виконувати службовий обов’язок у відповідності з вимогами Статутів Збройних Сил України, іншими нормативно-правовими актами, що регламентують службову діяльність, та вимагати від підлеглих їх дотримання та виконання.
Стрілецька зброя та вогнева підготовка
Мета вивчення навчальної дисципліни: формування у курсанта знань, вмінь та навичок з порядку підготовки стрілецької зброї до застосування, що забезпечує високу бойову готовність підрозділу для виконання завдань, порядку управління вогнем підрозділу у ході бою а також ефективного застосування стрілецької зброї з метою нанесення максимального ураження противнику в будь-яких умовах сучасного бою з урахуванням досвіду ведення бойових дій з відсічі збройної агресії рф проти України.
Основні завдання кафедри тактики та загальновійськових дисциплін:
- забезпечення повної реалізації вимог освітньо-кваліфікаційних характеристик та освітньо-професійних програм підготовки фахівців університету з використанням об’єктивних критеріїв оцінки набутих теоретичних знань, умінь і практичних навичок; взаємодія з іншими кафедрами в інтересах формування професійних якостей випускників;
- забезпечення високого науково-теоретичного, методичного рівня викладання дисциплін кафедри, посилення військово-професійної, державної і патріотичної спрямованості освітньої діяльності, підвищення ефективності та якості проведення всіх видів навчальних занять;
- удосконалення організації освітньої діяльності відповідно до вимог сучасності та нормативних керівних документів;
- втілення в навчальний процес та подальше удосконалення передових та нових технологій навчання;
- якісна розробка та своєчасне оновлення навчально-методичних матеріалів для забезпечення проведення навчальних занять;
- утвердження престижу знань, професійних умінь і навичок курсантів, реалізація кредитно-модульної системи організації навчального процесу;
- вдосконалення методики навчання курсантів, впровадження в освітню діяльність активних форм, методів і технологій навчання;
- впровадження в освітню діяльність сучасних комп’ютерних інформаційних технологій;
- формування у курсантів наукового світогляду, домінуючих якостей майбутніх офіцерів: відданість справі держави, патріотизм, відповідальність, ініціативу, самостійність, честь і порядність;
- виховання курсантів у дусі виконання законів України, військових статутів, традицій армії та народу;
- проведення науково-дослідної, винахідницької та раціоналізаторської роботи;
- вдосконалення та розвиток навчально-матеріальної бази кафедри;
- максимальне забезпечення навчальних дисциплін підручниками, навчальними посібниками, комплектами лекцій та іншою навчально-методичною літературою;
- підвищення рівня теоретичного та практичного навчання курсантів шляхом вдосконалення навчально-матеріальної бази кафедри та ефективного використання її можливостей, вдосконалення методики проведення заходів практичного навчання;
- проведення наукових досліджень;
- вивчення, узагальнення та впровадження в освітню діяльність передового педагогічного досвіду, стандартів підготовки, сумісних зі стандартами країн-партнерів та досвіду військ, у тому числі з урахуванням досвіду російсько-української війни;
- керівництво військово-науковою роботою курсантів;
- підготовка науково-педагогічних кадрів;
- методичне забезпечення командирів курсової ланки з організації та проведення занять з особовим складом підрозділів із загальновійськових дисциплін.